
V praxi formujte
seba aj študentov
Po absolvovaní metodického tréningu budete môcť otvoriť klub Akadémie na svojej škole, či už pre študentov alebo kolegov.
Metodický tréning Akadémie možno absolvovať aj ako súčasť Plánu profesijného rozvoja pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov.
Zistite viac o profesijnom rozvoji.

Tento tréning mi dodal odvahu vstupovať do komunikácie s mladými prostredníctvom hodnotného umeleckého diela. Mohla som si precvičiť počúvanie, kladenie otázok. Páčilo sa mi taktné sprevádzanie lektormi, vytváranie priestoru na hľadanie odpovedí na veľké otázky.
Eva, učiteľka strednej školy
Na tréningu som lepšie pochopil svoju rolu učiteľa - čo musím robiť inak a čo lepšie - viac klásť otázky, viac dbať na osobný prístup a vzťah so žiakmi na hodinách.
Alojz, riaditeľ strednej školy

Aktuálne termíny tréningov
V školskom roku 2025/26 plánujeme predbežne nasledovné tréningy Akadémie pre budúcich lektorov. Tréning sa budú konať v prípade dostatočného počtu záujemcov. Cena online tréningu je 200 eur.
Cena hybridného tréningu je 250 eur (obed a občerstvenie). Všetky tréningy začínajú online video modulom I, ktorý sa spúšťa približne 2 týždne (pred plánovaným prezenčným dňom / online blokom naživo v prípade online tréningu) a je povinnou súčasťou samoštúdia v rámci tréningu.
Prihlasovanie aj platba za tréning sú stanovené mesiac pred avizovaným prezenčným dňom. Záujemci získajú podrobnejšie informácie po prihlásení.
Toto sú aktuálne otvorené tréningy, pre prihlásenie sa stačí vyplniť prihlášku:
Viac o tomto tréningu.
Viac o tomto tréningu.
Viac o tomto tréningu.
Viac o tomto tréningu.
Máte záujem o tréning v inom termíne?
Napíšte nám.
Čo vás čaká na tréningu?
1
seminár
z pozície učiteľa
1
mentoring
6
hodín samoštúdia
5
veľkých diel
4
semináre
z pozície študenta
Na tréningoch dostanete
odpovede na tieto otázky:
-
Ako viac angažovať študentov do vzdelávacieho procesu a prečo je to potrebné?
-
Ako viesť so študentmi diskusiu?
-
Ako sa správne pýtať a zapájať čo najviac študentov?
-
Čo znamená učiť umenie „z vnútra von“?
-
Ako cez príbehy rozvíjať charakter študenta?
-
Ako vyzerá rola „neviditeľného“ učiteľa a prečo je dôležitá?
-
Ako učiteľ vytvára atmosféru dôvery a zlepšuje vzťahy so študentmi?
-
Ako veľké diela v jednotlivých žánrov (maľba, hudba, literatúra, film) vťahujú študentov do diskusie?
-
Ako s týmito dielami pracovať?
-
Čo sú veľké diela a ako ich vyberáme?
-
Ako je postavená metodika Akadémie, ako nám pomáha a ako ju používať?
-
Ako rozvíjať čítanie s porozumením, kritické myslenie a schopnosť sústrediť sa?
Bolo to super. Práve takýto prístup zameraný na hlboké pochopenie, myslenie žiakov a prácu s originálnymi dielami by mal byť v škole bežný, nielen ako nejaká forma klubu.
Andrej, absolvent tréningu
Celý tréning bol pre mňa veľkým prínosom. Každé jedno dielo, ktoré sme rozoberali, ma "donútilo" zamyslieť sa znova nad vecami, o ktorých možno nepremýšľam toľko, koľko by bolo potrebné. Bolo skvelé pracovať v skupinke ľudí, ktorých interpretácia napĺňa podobne ako mňa.
Katarína, absolventka tréningu
Všetko sa mi páčilo - od organizácie, prístupu, pomoci, výberu diel, komunikácie... Myslím, že ste veľmi dobre zohratí.
Petra, absolventka tréningu